Kickbike-ról

A kerékpár és a roller házasításának ötlete egy finn atléta, Hannu Vierikko fejéből pattant ki az 1990-es évek első felében. A célja egy erőteljes izommunkát lehetővé tevő, de az izületeket kímélő sporteszköz létrehozása volt. A kísérletek eredményeként megszületett sporteszköznek feltalálója a Kickbike nevet adta. A Kickbike szó magyar megfelelőjét nehéz megtalálni, talán a felnőtt roller kifejezés áll a legközelebb a valósághoz.

A Kickbike közlekedési eszközként is remekül használható, így fejlődése ebbe az irányba folytatódott. Európa számos országában Finnországban, Németországban, Hollandiában sport és közlekedési eszközként is népszerűvé vált. Amerikában és Ausztráliában most ismerkednek az állva suhanás örömeivel. Madridban és Barcelonában városnéző túrákat szerveznek Kickbike-al.

A Kickbike szerelmesei nemcsak a funkciója miatt kedvelik ezt a különleges járművet. A maga egyszerűségében szép vonalvezetés, a könnyed dinamizmus különleges stílussal ruházza fel ezt a kétkerekűt.

A kis méretű hátsó kerék növeli a fordulékonyságot és szabad teret enged a hajtó láb mozgásának. A sík terepen elérhető maximális sebesség 40 km/h, a lejtőn mért maximális sebesség 103 km/h, ezért megfelelő fékhatást kell biztosítani. Erről az első és hátsó kerékre szerelt fékek gondoskodnak.

Hannu 2010-ben a sportág világbajnoka lett a sprint, a középtávú és a hosszútávú versenyszámban is. Saját  tapasztalatai, ötletei alapján folyamatosan fejleszti ezeket a járműveket, hogy azok használóik teljes megelégedésére szolgáljanak. Ma már acél és alumínium vázzal szerelt, aszfaltra és terepre tervezett, egyszerű közlekedési eszköz és világbajnoki címet szerzett versenygép egyaránt szerepel a Kickbike családban.

A Kickbike sikerein felbuzdulva  újabb gyártók jelentek meg a felnőtt rollerek palettáján. A Kickbike team elsődleges célja, hogy a többi gyártó a jövőben is csak a Kickbike követője maradjon, a Kickbike pedig a világ leggyorsabb felnőtt rollere.